تبلیغات هدفمند کسب و کار چیست؟

تبلیغات هدفمند کسب و کار، تبلیغاتی است که براساس بخش‌بندی بازار مخاطبانی را با ویژگی‌های مهم هدف کسب و کار را قرار می‌دهد تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را دریافت نماید. دریافت بازده بالا و افزایش نرخ تبدیل هدف اصلی این روش تبلیغات است، در این روش محتوا را در بستری مطمئن و پربازده به مخاطبان هدف رسانده می‌شود که با توجه به کسب و کار مشترک در جامعه هدف، بازخورد مشابهی نشان خواهند داد.

بخش‌‌بندی بازار یک فرآیند کلیدی در تبلیغات هدفمند کسب و کار است. این امر منابعی را در اختیار شما می‌گذارد که می‌توانید با بازده و اثر بیشتر مشتریان مورد هدف را تحریک نمایید.

چگونه بخش‌بندی بازار را با هزینه کم و موثر انجام دهیم ؟

همان‌طور که اشاره کردیم برای تبلیغات هدفمند به بخش‌بندی بازار نیاز داریم و این تقسیم‌بندی یعنی شناخت درست مخاطب هدف و طراحی چند پرسونای مختلف. به همین دلیل باید معیارهای زیر را برای تعیین مخاطبان هدف در نظر بگیرید:

چرا تبلیغات هدفمند اهمیت دارد؟

بدون شک مدیران از صرف هزینه در برنامه‌های تبلیغاتی دنبال خروجی‌های مطلوب هستند و از سوی دیگر منابعی که در اختیار بازاریاب‌ها و تیم‌های تبلیغات یک کسب و کار قرار دارد، محدود است. ضمن اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند بدون هدف کار کند و اگر نتوانید به در‌ستی محتوای تبلیغاتی خود را به مخاطبان هدف برسانید، بدون شک نه ‌تنها اسیر فرایندهای بی‌نتیجه و فرسایشی می‌شوید، بلکه منابع تمام شده و باید منتظر شکست سخت کسب‌وکار باشید.

از سوی دیگر تبلیغات هدفمند مزایای بسیار زیادی دارد و اگر بتوانید به درستی آن را پیاده‌سازی کنید، می‌توانید سرعت پیشرفتتان را دوچندان کنید. در نهایت افزایش نرخ تبدیل و بیشتر شدن مشتریان وفادار باعث می‌شود بتوانید از رقبا پیشی بگیرید.

مزایای تبلیغات هدفمند

همان‌طور که اشاره کردیم تبلیغات هدفمند اهمیت و مزیت‌های زیادی دارد. به همین دلیل زمان زیادی صرف بخش‌بندی بازار و شناخت دقیق مخاطبان هدف می‌شود. در ادامه مهم‌ترین مزایای این نوع تبلیغات را می‌بینید:

بیشترین منافع به مصرف‌کننده می‌رسد: یکی از مهم‌ترین مزایای تبلیغات هدفمند این است که بیشترین منفعت نصیب مشتری و مصرف‌کننده می‌شود. پیام‌های شما به صورت سفارشی و شخصی‌سازی شده به آن‌ها می‌رسد، می‌توانید به صورت موثر خدمات و محصولات خود را مستقیما به دست آن‌ها برسانید، نیاز آن‌ها به درستی برطرف می‌شود و چیزی را دریافت می‌کنند که به آن‌ها ارتباط داشته و مورد علاقه‌شان است.

اثربخشی بالای تبلیغات هدفمند: در طرف مقابل کسب‌وکارها و تبلیغ‌دهندگان نیز از هدفمند و هوشمند بودن برنامه‌های خود منفعت زیادی کسب می‌کنند. کمپین‌های آن‌ها اثربخشی بیشتری دارند، منابع آن‌ها به درستی صرف می‌شود، هزینه تبلیغات‌شان کاهش می‌یابد، نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بهتری دارند، فروش آن‌ها بالاتر رفته و در نهایت مشتریان راضی و وفادارشان بیشتر می‌شود.

چطور تبلیغات هدفمند و موفق داشته باشیم؟

بدون شک همه دوست دارند تبلیغات هدفمند داشته باشند و از مزایای آن استفاده کنند، ولی اجرای آن کار ساده‌ای نیست و باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشید. در ادامه بیشتر درباره این موضوع صحبت می‌کنیم.


 

استراتژی هوشمندانه

هیچ‌ کار و برنامه‌ای به ویژه در حوزه تبلیغات بدون داشتن استراتژی دقیق و مدون به نتیجه نمی‌رسد. برای این‌که بتوانید به درستی برنامه تبلیغات هدفمند خود را پیاده کنید، مشخص کردن مخاطبان هدف لازم است.

شاخص‌های هدف، مزایای رقابتی و تقویم بازار مهم است که مشاوران بازاروال این امر را به سادگی برای شما تسهیل می‌نمایند.


 

تقسیم‌بندی مخاطبان (Segmentation)

موضوع بخش‌بندی کسب و کار یکی از اساسی‌ترین موارد برای بخش‌بندی است که باعث می‌شود تبلیغات هدفمندتری داشته باشید، تقسیم‌بندی مخاطبان و مشتریان است. زمانی که می‌خواهید رویدادهای مختلفی راه‌اندازی کنید، این بخش‌بندی به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را بر اساس کسب و کار مخاطبان برسانید. اصل این بخش بندی بر این منطق استوار است که مشتری برای شما سودآور است که منابع مالی در اختیار داشته باشد و آن کسب و کارها هستند.

آمار و اطلاعات تحلیل شده

و به‌کارگیری اطلاعات و تحلیل بازاروال کمک می‌کند تا در تبلیغات خود هدفمندتر باشید و بتوانید مخاطبان هدف بیشتری را پوشش دهید. آمار و اطلاعات به شما کمک می‌کند رفتار مخاطبان هدف را در بررسی کنید و در برنامه‌های خود تاکتیک و تکنیک مناسب داشته باشید.


 

منابع‌تان را برای هر بخش مشخص کنید

اگر قرار است تبلیغات هدفمند داشته باشید، باید برای هر بخش منابع و بودجه مشخصی متمایز نمایید. بازاروال توازن و تعادل را به درستی برقرار می‌کند، تا خروجی مناسبی به دست ‌آورید. بدون شک منابع تبلیغاتی محدود هستند و باید هدفمند از آن‌ها استفاده کنید بنابراین راه حل مناسب این است که از امکانات و خدمات بازاروال استفاده کنید

از طریق ما براحتی برای کسب و کارها هدفمند تبلیغ کنید. به همین دلیل، امکانات مختلفی به پنل اضافه کردیم تا کارتان را راحت‌تر کنیم.